Dzieci w domu powinny, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpiecznie i swobodnie w swojej aktywności.
Zabawy swobodne są bardzo ważne w rozwoju dzieci, dlatego poniższe propozycje wykorzystujemy, gdy kończą się pomysły na dalszą zabawę.
Propozycje aktywności w poszczególnych obszarach:
1. Fizyczny:
- Kształtowanie nawyków higienicznych - piosenka w j. niemieckim "Hände Waschen" https://www.youtube.com/watch?v=co0Rq5Eyfk8
- Gimnastyka poranna (skłony z wyprostowanymi nogami, pajacyki, przerzucanie małej piłeczki z jednej ręki do drugiej, przysiady, rzucanie kulek papieru do kosza) https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE- przykładowa zabawa ruchowa,
- Wiosenna łąka - rysowanie łąki z wyobraźni, nazywanie kolorów - ćwiczenie motoryki małej,
- Układanie obrazka z figur – mozaika geometryczna https://www.szkolneinspiracje.pl/geometryczne-witraze/
- Kwiat wykonany z nakrętek i plasteliny:
2. Społeczno-emocjonalny:
- Zachęcanie do pomocy w codziennych czynnościach domowych:
- parowanie skarpetek,
- segregowanie sztućców do odpowiednich przegródek,
- odnoszenie kubeczka, talerzyka do kuchni (do zlewu/zmywarki),
- Wykonanie pacynek ze skarpetek (przedstawiających emocje) - zabawa dramowa,
- Gry planszowe - hartowanie emocjonalne - rozmowa o emocjach towarzyszących podczas gry (wygrana/przegrana) - wykorzystaj pacynki ze skarpetek,
- Oglądanie bajki dotyczącej relacji pomiędzy członkami rodziny (wnuczka - dziadek) - "Heidi - Playmobil" https://www.youtube.com/watch?v=JErgjKDRSmc
3. Poznawczy:
- Zapoznanie się ze słownictwem kolorów charakterystycznych dla wiosny w języku niemieckim (gelb- żółty, rot- czerwony, lilia- fioletowy, blau- niebieski, grün – zielony) oraz w języku angielskim http://bystredziecko.pl/quiz-colours-angielski-dla-dzieci/
- Zabawa z farbkami - pomaluj każdy paluszek na inny kolor, spróbuj zrobić kolorową tęczę na kartce papieru,
- Mieszanie farbek - rozpoznawanie i nazywanie pochodnych kolorów. (Przygotuj słoiki, zabarw wodę farbką czerwoną, zieloną, niebieską - zamiast słoiczków możesz łączyć kolory pędzelkiem na kartce z bloku). Opowiadamy dzieciom, jakie kolory "się przyjaźnią", a następnie sprawdzamy:
- czerwony + żółty = pomarańczowy
- niebieski + żółty = zielony
- czerwony + niebieski = fioletowy,
- Nauka piosenki ze słuchu - "Kolorowe kredki" https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs
- Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. „W świecie figur geometrycznych” https://www.youtube.com/watch?v=1QpP4amihvw
- Figury geometryczne w języku angielskim: circle, triangle, square, rectangle https://www.youtube.com/watch?v=P0T4gufoXwA
- Rozpoznawanie pierwszych oznak wiosny. Gra edukacyjna. https://wordwall.net/pl/resource/918356/wiosna - Uwaga! Gra dedykowana dla dzieci starszych - klasa 2, aczkolwiek przedszkolne bystrzaki mogą spróbować swoich sił.
- Kwiecień - poznanie nazwy miesiąca w języku angielskim https://www.youtube.com/watch?v=twH5fXRZ9RE
Polecamy także poniższe linki:
- Wesoła nauka - emisja od poniedziałku do piątku, od 30 marca, o godz. 11:05, w TVP2 https://www.tvp.pl/47330083/wesola-nauka-na-antenie-tvp
- EduPoranki online z Filharmonią https://filharmonia.szczecin.pl/aktualnosci/1336-EduPoranki_online_z_Filharmonia_Szczecin
-
Warsztaty online z Pleciugą http://www.pleciuga.pl/aktualnosci/268/uwaga-wazna-wiadomosc, https://www.facebook.com/Teatr.Lalek.Pleciuga/
- Gry edukacyjne http://pisupisu.pl/
Aktywności w poszczególnych obszarach:
1. Fizyczny:
Dzieci powinny codziennie ćwiczyć:
- samodzielność (myją zęby, dbają o czystość buzi i rąk, codziennie przebierają ubranka, składają piżamkę, ścielą łóżko),
- sprawność manualną (lepią z ciastoliny, plasteliny, kolorują, wycinają). Proponowane prace plastyczne:
kwiaty wykonane przy pomocy butelki plastikowej i farby:
Kwiaty wykonane patyczkami higienicznymi zamoczonymi w farbie:
Kwiaty wykonane przy pomocy widelca zamoczonego w farbie:
2. Społeczno-emocjonalny:
- rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie wysłuchanej literatury, dowolnej lub proponowanej "Mały miś i pomocne dłonie" https://www.youtube.com/watch?v=IMCsTfyTdWE i obejrzanej bajki o ciekawskim George'u https://www.youtube.com/watch?v=_6XPTxDp0BU
- uważne słuchanie poleceń opiekunków, sprawianie im przyjemności poprzez drobne wykonywanie czynności domowych
- obserwowanie widoku zza okna (zmian zachodzących w przyrodzie, np. przylatujące ptaki, kwitnienie kwiatów, pąków drzew)
3. Poznawczy:
- rozpoznawanie i nazywanie kierunków w przestrzeni (na, pod, za...) również w języku angielskim http://bystredziecko.pl/prepositions-flashcards-fiszki-z-przyimkami-angielski-dla-dzieci/
- konstruowanie gry planszowej "Idzie wiosna". Pamiętaj! Gra zawiera: start, meta, pułapki. Wykorzystaj wyobraźnię.
- słuchanie odgłosów wybranych przez siebie ptaków https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/
- wysłuchanie bajki "Krecik Ogrodnikiem" https://www.youtube.com/watch?v=-Ult8hEtYQ4 - zdobywanie wiedzy przyrodniczej, poznanie słownictwa w języku niemieckim (kwiat - die Blume, słońce - die Sonne, woda - das Wasser). Wykonanie doświadczenia z cebulą https://www.youtube.com/watch?v=PkQRcU2FVhg
- segregowanie zabawek do odpowiednich pojemników - klasyfikowanie (codziennie przed snem).
Już w najbliższą sobotę i niedzielę o godzinie 11.00 Teatr Lalek "Pleciuga" zaprasza całe rodziny na spektakl on-line pt. "Bajka o szczęściu".
Dodajemy dla Państwa link do strony i życzymy dobrej zabawy.
Przedszkole jest nieczynne do 10-go kwietnia.
Planowany powrót do przedszkola 14-go kwietnia (wtorek, po świętach).
W każdą środę będą pojawiały się kolejne pomysły na zabawy dla dzieci, zaglądajcie na stronę!
Pozdrawiamy Was serdecznie!
Ekipa PNJM
#zostańwdomu
Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,
Ze względu na zaistniałą sytuację z którą przyszło nam się zmierzyć, z faktem czasowego zawieszenia funkcjonowania przedszkola, pozostajemy w pełnej gotowości do prowadzenia zajęć z dziećmi w systemie stacjonarnym.
Nasze przedszkole nadal funkcjonuje, choć w trudniejszych, niż dotychczas warunkach. Nauczyciele w dalszym ciągu wykonują swoje obowiązki prowadząc zadania z zakresu kształcenia i wychowania. Prowadzimy zajęcia zdalnie, publikujemy propozycje aktywności dzieci zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, tak aby ułatwić również Państwu odnalezienie się w tej trudnej sytuacji.
Opłata stała wnoszona przez Państwo stanowi istotny element w budżecie przedszkola, pokrywa częściowo wynagrodzenia pracowników jak też pozostałe koszty jego utrzymania.
Tym samym dla zachowania ciągłości funkcjonowania placówki w okresie czasowego zawieszenia funkcjonowania, ustalam opłatę w wysokości:
KWIECIEŃ
-
50% opłaty stałej zgodnie z zawartą umową (bez opłaty za wyżywienie i zajęcia dodatkowe),
MARZEC
-
obniżam opłatę stałą o 50%,
-
zwracam stawkę żywieniową w pełnej wysokości za dni nieobecne,
-
obniżam opłatę za zajęcia dodatkowe o 50%,
-
powstała nadpłata zostanie rozliczona po powrocie dzieci do placówki.
Wyrażam nadzieję i liczę na Państwa zrozumienie.
W przypadku pytań pozostaję do Państwa dyspozycji pod tel. 508 02 04 80
Jeśli sytuacja na to pozwoli widzimy się w czwartek 26 marca.
Pozdrawiamy wszystkie dzieci i rodziców!!!
Strona 14 z 16