Main Menu

Pierwsze miesiące 2020 roku obfitują w wiadomości o niebezpiecznym wirusie, który w krótkim czasie pojawił się w Polsce, zmuszając wszystkie placówki oświatowe do zamknięcia. Dzieci zostały z rodzicami w domach na czas kwarantanny. Niestety, wiele z nich przeżywało niepokój związany z tym, co się dzieje wokół. 
Narastający w nich lęk jest naturalny. My, dorośli, również go odczuwamy, jednak z racji wieku, doświadczenia i możliwości odniesienia swych obaw do świata nauki - jesteśmy w stanie regulować swój stan emocjonalny. 

Dziecko samo nie nauczy się panować nad własnymi emocjami. Potrzebuje partnera, który pomoże mu utrzymać równowagę emocjonalną. W takiej sytuacji jesteśmy dla dziecka wzorem do naśladowania. Warto więc pamiętać o naszych kompetencjach społecznych. 

Bajka terapeutyczna daje niewyczerpane pole do wykorzystania w trakcie poznawania emocji, również tych związanych z ryzykiem zarażenia się niebezpieczną chorobą. W proponowanej bajce Kazik próbuje zmierzyć się z niepokojem. 

Rodzicu! Po przeczytaniu dziecku bajki zapytaj:

  • czym jest strach. Czy dzieci odczuwają go, myśląc o zarażeniu się chorobą?
  • w którym momencie Kazik zaczął się tak naprawdę bać? Co wydało mu się najstraszniejsze?

Dodaj kilka swoich pomysłów na to, jak dzieci mogą się rozchmurzyć i dbać o swój humor. Wspólnie pobawcie się w lekarzy, szpital, karetkę - niech dzieci powiedzą, co należy robić, gdy się zachoruje.

 bajka1.1

bajka1.2

bajka2

bajka3

bajka4

bajka5

bajka6

bajka7

 

Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola można wykorzystać na to, aby stało się bardziej samodzielne. Nadal warto zachęcać je do utrzymywania czystości w swoim pokoju, przygotowywania prostych posiłków wraz z rodzicami, wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. Wszystkie sytuacje domowe, począwszy od sprzątania zabawek, układania rzeczy na półkach, poprzez samodzielną zabawę zabawkami, czytanie, aż do oglądania filmu czy słuchania słuchowisk są dla dziecka rozwojowe. Oczywiście ważnym elementem tych sytuacji jest uczestnictwo osoby dorosłej. Tak jak dziecko w przedszkolu bawi się z nauczycielem, tak w domu oczekuje, aby bawić się z rodzicem. Gdy te oczekiawania są zrealizowane (a wynikają z emocjonalnych potrzeb), dziecko spontanicznie rozpoczyna zabawę samodzielną. Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy, a tym samym wzbogacania ich słownictwa. Ważnym aspektem organizacji zabawy i nauki w domu jest wypracowanie adekwatnego do możliwości rodziców i potrzeb dziecka rytmu dnia. Pamiętajmy, że wspieranie aktywności dzieci nie jest zadawaniem zadań i ćwiczeń do obowiązkowego wykonania. Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzatać, czuć się bezpiecznie i swobodnie w swojej aktywności.

A co z dojrzałością i gotowością szkolną? .... Dzieci uczą się wszędzie i codziennie według swojego programu rozwoju, realizując własne pomysły. Nie obawiajmy się sytuacji, która zaistniała, bo pozornie wydaje nam się, że zgubimy kilka miesięcy w rozwoju dziecka, a przecież to, czego dziecko nauczyło się do tej pory nie zginie, a rozwój dalej podąża tylko poprzez inne formy wyrazu i ekspresji. Natomiast diagnoza sześciolatków, którą otrzymali rodzice od nauczycieli nie jest warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły, ale jednie informacją, że dziecko jest dojrzałe i gotowe, by do niej pójść. 

Domowe projekty - przykłady na aktywność. 

  • Domowe rewolucje, czyli nowy porządek w pokoju.
  • Rodzinny turniej gier planszowych.
  • Wszystkie skarpetki na stół, czyli klasyfikacja według rozmiaru i kolorów.
  • Wirtualne zwiedzanie Zamku Królewskiego w Warszawie https://www.ai360.pl/panoramy/85
  • Zabawy ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
  • Konstruujemy Robo-Kraby - https://robodohome.com/pl/webinary/   - zapisy na bezpłatną lekcję TYLKO do 26 maja (wtorek).
  • Namiot z koca i pod stołem, czyli wakacje na podłodze.
  • Widok z okna z kuchni i pokoju - znajdowanie różnic i podobieństw.
  • Podwieczorek na medal. Okres wiosenny to znakomita okazja, by do przedszkolnego menu włączyć jeszcze większą ilość warzyw i owoców. Rzodkiewka na kanapce z białym serkiem, surówka z kalarepy i jabłka, deser z truskawkami - nie tylko zaspokajają apetyt, ale przede wszystkim dostarczają wielu witamin i minerałów. Należy pamętać o odpowiednich proporcjach - zdecydowanie więcej warzyw niż owoców z uwagi na zawarte w owocach cukry proste.

Drodzy Rodzice!

W tygodniu 18-22 maja w naszym przedszkolu będą funkcjonowały dwie grupy: 3 i 4-latki w sali "Maleństw" oraz 5 i 6-latki w sali "Tygrysków". 

Do 21 maja (czwartek) do godziny 10.00 informujecie Państwo Dyrektora (jak w ubiegłym tygodniu) o przyprowadzeniu dziecka do przedszkola w tygodniu 25-29 maja. Informację przesyłamy tylko i wyłącznie wiadomością SMS z podanym imieniem i nazwiskiem dziecka oraz planowaną godziną przyprowadzenia i odbioru dziecka na nr 508020480.

Na podstawie Państwa deklaracji, ustalona zostanie organizacja pracy na kolejny tydzień (25-29 maja). Informacje przekażemy za pośrednictwem strony internetowej w czwartek (21 maja) do godziny 12.00.

 

Poniżej przesyłamy szczegółowe wewnętrzne procedury w przedszkolu w związku z wystąpieniem COVID-19 oraz ankietę (do wydruku) dotyczącą zdrowia dziecka. Każdy rodzic przyprowadzając dziecko do placówki, dostarcza wypełnioną ankietę i zgodę na pomiar temperatury.

 

Szczegółowe wewnętrzne procedury bezpieczeństwa dla rodziców:

Rodzicu:

  • Przedszkole tymczasowo będzie czynne od godziny 7.00 do 17.00 - dzieci przyprowadzamy i odbieramy ze swoich wyznaczonych sal/grup.

  • Do odwołania otwarte będą tylko i wyłącznie drzwi wejściowe do przedszkola od strony Stawu Brodowskiego.

  • Wychodzimy z przedszkola bocznymi wyjściami ewakuacyjnymi od strony ogrodu.

  • Dzieci przyprowadzamy do godziny 9.00.

  • Ogranicz do jednej osoby przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola (sugerujemy, aby była to ta sama osoba - zdrowa).

  • Przyprowadzamy do przedszkola tylko i wyłącznie dziecko zdrowe (bez oznak chorobowych) - przed wyjściem do przedszkola zmierz dziecku temperaturę.

  • Po wejściu do placówki opiekun dziecka ma obowiązek zdezynfekować ręce. Dzieci myją ręce niezwłocznie po wejściu do sali - GIS nie zaleca dezynfekcji rąk przez dzieci.

  • Pamiętaj, aby na terenie przedszkola mieć zasłonięte nos i usta, dzieci nie muszą - mają obowiązek nosić maseczkę w drodze do i z przedszkola.

  • Przygotuj dziecko do powrotu - zapoznaj z nowymi zasadami obowiązującymi w naszym przedszkolu, uświadom swoją pociechę, że nie może przynosić i zabierać z przedszkola żadnych zabawek i innych przedmiotów. Proponujemy bajkę terapeutyczną http://emocjeprzedszkolaka.pl/wp-content/uploads/2020/05/Pan-Krokodyl-i-powr%C3%B3t-do-przedszkola-3.pdf

  • W szatni zachowaj bezpieczną odległość - me tu przebywać jednocześnie troje rodziców z dziećmi.

  • Nie wchodź do sali - przygotuj dziecko do samodzielnego wejścia bezpośrednio z szatni do sali i wyjścia z sali do szatni.

  • Dzieci w przedszkolu nie będą myły zębów.

  • Leżaki, na których dzieci odpoczywają po obiedzie będą podpisane, ustawiane w bezpiecznej odległości od siebie i dezynfekowane.

  • W sprawach pilnych zadzwoń do przedszkola, pozostaw informację osobie odbierającej telefon - nauczyciel oddzwoni w godzinach pracy placówki.

  • Odwołujemy zaplanowane wcześniej uroczystości przedszkolne - nadal obowiązuje nas zakaz zgromadzeń.

  • Ograniczamy do minimum kontakt dzieci z osobami z zewnątrz - do końca roku szkolnego odwołujemy zajęcia dodatkowe.

  • Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji - wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.

 

Pamiętaj!

Bierzesz odpowiedzialność za zdrowie swojego dziecka w momencie przyprowadzenia go do przedszkola.

 

 

Ankieta dotycząca zdrowia dziecka oraz zgoda na pomiar temperatury dziecka

 

ankieta poprawiona

 

* Zapisz grafikę jako... i wydrukuj.

 

 

Drodzy Rodzice!
 
Po zgłoszeniach uzyskanych od Państwa uprzejmie informujemy, że w tygodniu 25-29 maja w naszym przedszkolu nadal będą funkcjonowały dwie grupy: 3 i 4-latki w sali "Maleństw" oraz 5 i 6-latki w sali "Tygrysków". Jeśli zwiększy się liczba dzieci wówczas będziemy otwierać kolejną grupę.
 
Do 28 maja (czwartek) do godziny 10.00 po raz kolejny informujecie Państwo Panią Dyrektor o przyprowadzeniu dziecka do przedszkola w tygodniu 1-5 czerwca. Informację przesyłamy tylko i wyłącznie wiadomością SMS z podanym imieniem i nazwiskiem dziecka na nr 508020480. Pracujemy od 7.00 do 17.00.
Rodzice! Jeśli dziecko aktualnie chodzi do przedszkola, nie musicie już ponownie wysyłać zgłoszeń. 

Drodzy Rodzice!

Nasze przedszkole wznawia działalność od 18 maja (poniedziałek).

Do czwartku, 14 maja, do godziny 10.00 zobowiązujemy Państwa do poinformowania Dyrektora o przyprowadzeniu dziecka do przedszkola w tygodniu 18-22 maja. Informację przesyłamy tylko i wyłącznie wiadomością SMS z podanym imieniem i nazwiskiem dziecka oraz planowaną godziną przyprowadzenia i odbioru dziecka na nr 508020480.

Uwaga! Brak deklaracji oznacza, że w tym tygodniu dziecko nie będzie uczęszczało do przedszkola.

Na podstawie Państwa deklaracji ustalona zostanie organizacja pracy w grupach (łączonych bądź nie). W czwartek do godziny 12.00 poinformujemy na stronie internetowej o podjętych działaniach oraz szczegółowych wewnętrznych procedurach w przedszkolu w związku  z wystąpieniem COVID-19.

Pozdrawiamy!

 

Upichcimy dla rodziców

Ciasto nad ciastami

Grzeczność będzie białą mąką

Uśmiech rodzynkami

Dobre słowo – łyżką masła

Posłuszeństwo jajkiem

Kremem pieszczot ozdobimy

Tę tortową bajkę

Wszystko razem posypiemy

Słodkiej ciszy makiem...

Taki torcik dla rodziców

Z super przedszkolakiem.

 

Po wysłuchaniu wiersza powiedz...

Z czego zrobiony jest tort?
– wymień produkty spożywcze...
– wymień cechy dobrego zachowania...
 
Posłuchajcie piosenki – Grzeczne słówka https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM i przypomnijcie sobie Bardzo Ważne Słowa Dobrego Zachowania. Czasem mówimy, że to „słowa magiczne”.
 
Obejrzyjcie bajkę o dobrych manierach https://www.youtube.com/watch?v=VYlk3wZ8Y0I
Zastanówcie się, w jaki sposób możecie sprawić rodzicom radość, co możecie dla nich zrobić? Wiecie, że czasami mały drobiazg (zrobiony samemu) może zastąpić słowo, które chcielibyście powiedzieć, np.
kocham Cię – wystarczy przygotować serduszko,
uśmiechnij się – słoneczko.
 
Jeśli chcecie sprawić rodzicom przyjemność, tak by się bardzo ucieszyli – przygotujcie kwiaty.
Tutaj znajdziecie propozycje do wykonania:
 
Kwiatki z folii bąbelkowej
 
kwiaty bąbelki
 
 
Kwiatki z plasteliny
 
kwiaty plastelina
 
 
Kwiatki z płatków kosmetycznych

kwiaty płatki

 

Tulipany z papieru - praca przestrzenna

tulipany laurka

Podarujcie rodzicom Waszą wykonaną pracę. 
 
 
Posłuchajcie wspólnie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
 
Posłuchajcie piosenek – I love my Mommy https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
Zapamiętajcie zwroty
 
Przypomnijcie sobie piosenkę „Baby Shark” https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w i wspólnie z rodziną zatańczcie.
 
Następnie śpiewajcie i tańczcie piosenkę w j. niemieckim https://www.youtube.com/watch?v=X6CkQkcY1cs
 
Liczymy do 10 – matematyka na wesoło – rozgrzewka matematyczna https://www.youtube.com/watch?v=AjA2M0hKvAA
 
 
 
Karty pracy do wydruku:
 
LABIRYNT WERSJA TRUDNIEJSZA
LABIRYNT WERSJA ŁATWIEJSZA
 
 
 

SPOSTRZEGAWCZOŚĆ WERSJA TRUDNIEJSZA

 

 

SPOSTRZEGAWCZOŚĆ WERSJA ŁATWIEJSZA

 

ZAKODOWANA KOLOROWANKA WERSJA TRUDNIEJSZA

 

ZAKODOWANA KOLOROWANKA WERSJA ŁATWIEJSZA

 

ŁAMIGŁÓWKI WERSJA TRUDNIEJSZA

 

ŁAMIGŁÓWKI WERSJA ŁATWIEJSZA

 

 

Dziękujemy za Wasze prace. Są naprawdę piękne! 

prace dzieci

 

prace dzieci 1

 

 

prace dzieci 2

 

prace dzieci 3

 

prace dzieci 4

Back to top

INFORMACJE O PLIKACH COOKIE

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.